The Sims Historia


Jag har växt upp med alla The sims spelen från att jag var cirka 7 år har jag spelat det och spelar det fortfarande. Det är nog det enda spelet som man inte tröttnar på.

The Sims (för PC) släpptes i Mars 2000 alltså för 10 år sedan ;O. Jag kommer ihåg att jag spelade det precis när det hade släppts, och fattade inte riktigt vad man skulle göra i början då var jag ju bara 7-8 år ungefär. Men när jag spelat ett tag visste jag hur man gjorde och då tyckte jag att det var jätteroligt speciellt när alla expansionpaket kom:

Livi'n it up (2000), House Party (2001), Hot date (2001), On Holiday (2002), Unleashed (2002), Superstar (2003) och det allra sista i the sims 1 serien Makin' Magic



Av Alla The Sims 1 spel måste jag nog säga att Hot Date och Makin' Magic var roligast.



September 2004 släpptes The Sims 2, jag tyckte att det var en jättebra förändring, det var mer verkligt. Dessuom så började simmarna att åldras nu också så det gjorde spelet mycket bättre. Det var nog 2004 som jag började spela the sims ännu mer eftersom att 2:an var mycket roligare. Självklart var man ju tvungen att köpa alla pryl och expansionpaket som kom också =)

Expansionpaket:
Studentliv Mars 2005
Nattliv September 2005
Arbetsliv Mars 2006
Djurliv Oktober 2006

Året Runt Mars 2007
Jorden Runt September 2007
Fritid Februari 2008
Livet i en lägenhet Augusti 2008

Prylpaket:
Julpaketet November 2005
Kul för familjen April 2006
Glitter & Glamour Augusti 2006
Klappat & Klart November 2006
Fest & Bröllop April 2007

H&M Fashion Juni 2007
Tonårsprylar November 2007
Kök & Badrum Heminredning April 2008
Ikea heminredning Juni 2008
Herrgård & Trädgård 2008?  





Av alla expansionpaket måste jag nog säga att Året Runt & Djurliv var bäst alla, då kunde det bli Sommar, Vinter, Vår och Höst och i Djurliv kunde man ha hundar och katter =). 

Av alla prylpaket måste jag nog välja Julpaketet och Tonårsprylar.



I Juni 2009 för cirka 1 år sedan kom The sims 3, då hade The Sims skaparna gjort ett väldigt bra jobb, man är längre inte instängd i sitt hus utan nu kan man gå över till grannen och ringa på dörren. Måste nog faktist säga att The Sims 3 är det bästa.

Än så finns det bara två expansion paket :
Destination världen November 2009
Drömjobb släpptes för bara en månad sedan Juni 2010

Kvällsnöjen släpps nu till hösten.

Prylpaket:
Lyx & Design Februari 2010

Fast Lane Stuff släpps någon gång under året 2010.

Det jag saknar med The sims 3 är att man ska kunna ha djur och årstider men det kommer nog =). Annars så måste jag säga att The Sims 3 är det bästa spelet av alla the sims spel som finns.

The sims har utvecklats väldigt mycket under 10 år. Och det fortsätter att utvecklas.  





Jag har spelat The sims under alla dessa tio år och har varit med i utvecklingarna av alla spelen.

Har ni varit med The Sims ända sedan starten år 2000?


Kommentarer
Postat av: cissi

jag föddes det året :o

2011-08-15 @ 10:07:47
URL: http://cissicecilia.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har det första spelet som min brosa hade fått när han var liten han köpte bara öl och pizza åt dem hela tiden :P men sen har jag sims 2 och sims 3 jag tycker också att sims 3 är roligast mycket verkligare än dem andra

2011-12-25 @ 13:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: